Hej och välkommna till Sveriges första och största blogg om One Direction! Här skriver vi dagligen om killarnas liv och har gjort det sedan april 2011.

Skicka fanmail till killarna:
Modest Management
The Matrix Complex
91 Peterborough Rd
London
SW6 3BU
 
 
 

Svar på frågor om biljettsläpp etc.

2013-09-22

Är det stå eller sittplatser på parketten? 
Det verkar som att det är onumrerade ståplatser. Eftersom det är en så stor arena är golvet uppdelat i 4 sektioner så trycket som är på de som är längst fram minskar lite grann. 
 
Kan man köpa Meet and Greet? 
Tyvärr finns det inga Meet & Greet till försäljning. Vi kan bara hoppas på att de antingen släpps senare eller att det blir tävlingar som tidigare i år där man kunde vinna en träff med killarna.
 
Hur många biljetter finns det?
Arenan tar 65,000 personer under konserter så någonstans där i närheten.
 
När släpps biljetterna?
28/9 kl 9:00. 
 
Vad kostar biljetterna? 
De olika priskategorierna hittar ni nedan.
 
 
Hur många biljetter får man köpa?
Enligt Friends Arena, 10 st/person. Det brukar vara färre på Ticnet dock men det får vi se på lördag. 
 
Var kan man köpa biljetterna?
ticnet.se, livenation.se, friendsarena.se, ticnetombud runtom i hela Sverige, 077-170 70 70, samt Friends Arenas biljettkassa. Vill man köa utanför Friends Arena är det tillåtet från kl 7:00 på lördag 28/9.
 
Var köper man biljetter till konserten i Köpenhamn? 
Billetnet.dk. Klicka här. Biljetterna till konserten i Danmark släpps samma tid som de i Sverige, dvs. kl 9:00 på lördag 28/9. Till konserten i Danmark släpps stå- och sittplatser. Priset för en ståplats och sittplats i kategori 2 är 595 DKK (686 SEK), och priset för en sittplats i kategori 1 är 695 DKK (801 SEK).
 
Hur ska man göra om ens närmaste ticnet-ombud öppnar kl 10?
 Då rekommenderar jag att ni köper biljetterna online.
 
Kommer ni ha tävling där man kan vinna biljetter som förra gången?
Det får vi se. Förra gången köpte vi extra biljetter med pengar från våra egna plånböcker för att vi skulle kunna ha en tävling på bloggen. Om det finns biljetter kvar senare så kan det hända att vi köper de och tävlar ut på bloggen. Jag lovar dock ingenting.
 
Får man ta med sig systemkamera in på arenan?
Nej. Det brukar finnas ställen utanför arenan där du kan lämna din kamera så du kan hämta den efter konserten. Ingen professionell film- eller ljudinspelningsutrustning får tas med in på arenan. 
 
Vad är det för åldersgräns på konserten?
12 år på ståplatserna och ingen åldersgräns på sittplatser.
 
Kommer man kunna se när dom har soundcheck?
Det vet jag faktiskt ingenting om men det tror jag inte man får tyvärr.
 
Finns det VIP-biljetter?
Ja det kommer finnas 3 st olika VIP-paket.
"Where We Are Hot Ticket" kostar 1529kr och innehåller 1 sittplats till konserten, en turnegåva och en laminerad turnesouvenir.
"Rock Me (early entry)" kostar 1557kr och innehåller 1 ståplatsbiljett, inträde före alla andra, turnegåva, laminerad turnesouvenir.
"Live While We're Young" kostar 2595kr och innehåller 1 sittplats, VIP entré, VIP laminat, VIP lounge, DJ entertainment, Fri garderob och buffé samt fördrink.
Mer info finner ni HÄR.
 
Vad ska det vara för förband?
Ingenting är klart än. Mer info om det kommer närmre konsertdatumet.
 
Vilken hemsida är bäst att beställa från?
Ticnet.se, LiveNation.se eller FriendsArena.se. Det spelar ingen roll vilken du väljer.
 
Finns det någon karta över arenan? 
De fyra sektionerna (Red, Blue, Green, yellow) kommer vara ståplatser.
 
Kommer de lägga till en till show i Stockholm som de gjort i London?
Jag kan inte lova någonting, men det är inte omöjligt. Säljer konserten slut tror jag absolut de kan lägga till ett till datum eftersom de inte har nästa konsert för ens några dagar senare. Jag har dock ingen som helst kontakt med dem så detta är en vild gissning. 
 
Är det större chans att få biljetter om man köar än om man köper online?
Jag tror att de bästa biljetterna kan gå åt rätt snabbt vid biljettkassorna. Dock tror jag inte det är några som helst problem att få biljetter då det borde finnas över 60.000 biljetter att sälja.
 
Vad betyder "AmEx Pre-Sale"?
Har man ett American Express-kort kan man köpa biljetterna redan 25/9. De biljetter som släpps då finns till försäljning från 25/9 kl 13:00 till 27/9 13:00. Dessa biljetter kan köpas på ticnet.se/americanexpress.
 
Vilken tid är konserten?
Konsertstart 18:00! 
 
 
Hoppas alla era frågor är besvarade! Hittar ni inte det ni frågade kan ni se om jag svarat på det här eller fråga gärna igen då jag kan ha tagit bort den av misstag. Övriga frågor svarar jag alltså på i vår blogresponse och inte i kommentarerna.


Postat av Linnea

åh tack! detta hjälper jätte mycket!

Datum: 2013-09-22 | Tid: 21:43:09
Postat av Anonym

Så om jag köper parkett så måste jag kö typ i 12 timmar för att få bra platser ?

Datum: 2013-09-22 | Tid: 21:47:04
Postat av Mia

Du jag har en fråga, jag tänkte köa utanför ticnet här i Örebro vilken tid rekommenderar du att man ska stå utanför o köa? Jag har aldrig gjort det förr så jag har ingen aning. Hmm en till fråga vad är bäst att köpa ståplats eller läktare på långsidan? O vad e skillnaden mellan ståplats red och blue, förstår ingenting typ haha :p, tacksam för svar!

Svar: Det beror helt på hur många som tänker köa.. Men rätt tidigt på morgonen, kanske till och med över natten. Det är så olika beroende på stad! Man ser nog bäst från läktaren skulle jag tro. Skillnaden på red och blue är att ena är på höger sida och andra på vänster! :)
OneDirectionSwe

Datum: 2013-09-22 | Tid: 21:47:35
Postat av Hanna

Fattar inte riktigt hur det funkar med ståplatserna, vill man stå längst fram i sin parkett zon måste man köa jätte länge eller hur funkar det?

Svar: Förmodligen, ja :)
OneDirectionSwe

Datum: 2013-09-22 | Tid: 22:18:22
Postat av Anna

Kan ni snälla skriva lite mer fakta om konserten i Köpenhamn? Typ om platsen och sånt? Skulle uppskatta det jätte mycket! :)

Datum: 2013-09-22 | Tid: 22:22:35
Postat av Anonym

Om man har parkett plats, behöver man bara köa för sin zon eller vad man ska säga eller måsta man köa för alla zoner? Asså för att få komma in och ta de bästa platserna

Svar: För sin zon :)
OneDirectionSwe

Datum: 2013-09-22 | Tid: 22:25:40
Postat av anonym

Asså kommer det att vara onumrerade platser på parkett?? Jag fattar inte :(

Datum: 2013-09-22 | Tid: 22:50:45
Postat av Julia

Hej! Jag ska försöka förklara vad jag menar och hoppad ni förstår. Ombuden runt om i Sverige, kommer dom
Oxå ställa sig i kö på ticnet precis som det blur när man gör det online? Eller har dom en egen "ingång" till biljetterna? Och säger man vilka biljetter man vill ha eller ger dom en bäste möjliga? SNÄLLA svara, skulle hjälps så mycket!!

Svar: Dom har sin egen ingång :) Du kan nog säga vilka du vill ha eller så kan du be om bästa möjliga!
OneDirectionSwe

Datum: 2013-09-22 | Tid: 23:05:24
Postat av Anonym

Om man köar utanför friends i typ 3 dagar, finns det då någonstan att äta eller kiosk/ica. Och någonstans att ladda mobilem på? Tacksam för svar :)

Svar: Det är ej tillåtet att köa utanför Friends Arena för ens klockan 7 på morgonen på lördag :)
OneDirectionSwe

Datum: 2013-09-23 | Tid: 00:07:44
Postat av Anonym

hej jag fattar typ ingenting det här med kort och långsida på friends och det här med kat A t.e.x kan inte du förklara? :)

Datum: 2013-09-23 | Tid: 00:56:23
Postat av Felicia

Kommer man kunna köpa biljetter tidigare som american express "kortägare" även till One Direction?

Datum: 2013-09-23 | Tid: 06:20:17
Blogg: http://felicialinder.blogg.se
Postat av Anonym

Om man ska ha parkett måste man ju börja köa från kl 7 för att få bra platser typ, men finns det toaletter och någonstans att handla något när man köar? Man brukar lixom behöva gå på toa! Lite konstig fråga men tacksam för svar!

Datum: 2013-09-23 | Tid: 07:56:54
Postat av isabell

har american express förköp på konserten i danmark också? :)

Datum: 2013-09-23 | Tid: 10:14:46
Postat av Josefin

Det kommer bli så otroligt tryck på ståplats. Dom har alltså ingen "balkong eller hiss" som dom åker ut på? dom går? Det är alltså inga stolar på parkettt? bara stå...? då är det typ smartare att ha läktare. Tacksam för svar:)

Datum: 2013-09-23 | Tid: 17:54:58
Blogg: http://josseeriksson.blogg.se
Postat av Wilma

hur bra kamera får man ta med sig för jag har en liten digital systemkamera med 16 megapixlar får jag ta med mig den??

Datum: 2013-09-23 | Tid: 20:22:47
Postat av Emma Ortman

kommer man ha chans för bra stå platser om man beställer via ticnets hemsida?

Datum: 2013-09-23 | Tid: 20:46:24
Blogg: http://emmaortman.blogg.se/
Postat av Anonym

VAA?? Kommer man inte kunna köpa parkett alltså längst fram på red och blue om man har american express??? Såg på hemsidan nyss då va det bara läkare! SVARA

Datum: 2013-09-23 | Tid: 20:52:34
Postat av ida

vart beställer man biljetterna till london då, det extra datumet dom kom med europa?
är mycket tacksam för svar! :)

Svar: Ticketmaster.co.uk
OneDirectionSwe

Datum: 2013-09-24 | Tid: 12:45:01
Blogg: http://idaasoderberg.blogg.se
Postat av Anonym

Vad betyder hot tickets och early acces? MAn kunde köpa från imorgon då på livenation. Men jag vet inte vad det är:P

Datum: 2013-09-24 | Tid: 15:38:00
Postat av Anonym

Är det mer värt att köpa biljett på läktare 1 än på ståplats? För om man hamnar i de två bakre sektionerna på ståplats kommer man ju typ inte se något

Datum: 2013-09-24 | Tid: 18:19:34
Postat av Anonym

Hur många platser kommer det vara i varje zon???

Datum: 2013-09-24 | Tid: 18:53:23
Postat av Anonym

Hej ! vet du om hemsidan ticline är en riktig hemsida , de erbjuder biljetter från 1000 kr och uppåt.
kram

Svar: Den är inte officiell!
OneDirectionSwe

Datum: 2013-09-24 | Tid: 21:41:36
Postat av Anonym

Hej ! Jag och mina kompisar har kollat hemsidan ticline och deras biljetter är väldigt dyra , är det en fejk sida ?

Med vänlig hälsning, johanna

Datum: 2013-09-24 | Tid: 21:43:12
Postat av Emelie Lindquist

Kan man bara förbeställa sittplatser med American Express? snälla svara snabbt!!

Datum: 2013-09-25 | Tid: 12:21:58
Postat av Anonym

Kan man köpa biljeter idag om man är egen företagare?:) Isåfal var? Snälla svara!

Svar: Om man har American Express kan man köpa biljetter idag!
OneDirectionSwe

Datum: 2013-09-25 | Tid: 16:17:58
Postat av anonym

Om man vill komma långt fram på parkettplatserna så måste man köa, eller hur? Hur lång tid kan det ta och när bör man vara där om man vill komma långt fram?

Datum: 2013-09-25 | Tid: 21:11:13
Postat av Izabella

Hur är det med insläppet på konsertdagen för den som har parkettplatser? När får man börja köa och sånt?

Datum: 2013-09-26 | Tid: 12:05:17
Postat av sofia

hej! jag har en fråga. Jag har parkett blue, men eftersom att det är onumrerat så kommer man väl kunna försöka komma närmare och närmare scenen under konserten? Jag menar de som har vip kommer ju inte först, men man kommmer väl kunna knö sig fram? :)

Datum: 2013-09-26 | Tid: 15:06:49
Postat av Sara

Jag fattade inte riktigt men asså om jag köar kommer jag ha chansen att få biljett snabbare eller kommer jag få bättre om jag köper från internet? :) Jag ska köpa Rock Me paketet och vill verkligen ha det så vill vara helt säker :)

Hoppas ni svarar det skulle betyda massor. Eran blogg är sjukt bra också kollar in varje dag för att få reda på saker :)
Men som sagt hoppas ni svarar :) kram

Datum: 2013-09-26 | Tid: 16:36:50
Blogg: http://www.summerloovee.blogg.se
Postat av Elin

Har bokat biljetter och det står Parkett främre Red. Vad betyder främre? Är varje sektion uppdelad i främre och bakre, eller är det något annat?

Om du vet skulle det var jätte snällt om du svarar :)

Datum: 2013-09-26 | Tid: 18:05:35
Blogg: http://www.elinelofsson.blogg.se
Postat av Anonym

Svar till Elin: det finns fyra sektioner bland ståplatserna, red och blue är de främre och green och yellow är de bakre. Det finns alltså ingen uppdelning i själva sektionerna :)

Datum: 2013-09-26 | Tid: 21:00:26
Postat av Anonym

Svar till sofia: visst det är onumrerat men det kommer vara väldigt svårt att "knö sig fram" då det kommer vara sjukt trångt plus att folk ogärna släpper fram folk, så hoppas inte för mycket på det bara

Datum: 2013-09-26 | Tid: 21:04:17
Postat av Elin

Är det nån som vet hur många ståplatser det finns i varje sektion ?

Datum: 2013-09-26 | Tid: 21:27:58
Postat av Lisa

Till alla som frågar om hur länge man "behöver" köa för att komma långt fram - det är helt olika. På Justin Bieber vet jag folk som köade från kl 6 och kom längst fram, men eftersom folk har köat sedan i Måndags för endast biljetterna tror jag man behöver vara där låååångt innan konserten för att hamna längst fram haha. Tälta är nog ett måste ;)

Datum: 2013-09-27 | Tid: 09:30:32
Postat av Selena Gomez

Vet ni vilka låtar dem kommer spela? :)

Datum: 2013-09-27 | Tid: 18:00:32
Blogg: http://selenagoomezz.blogg.se/
Postat av sofiaSsofiia

Hej! Jag har sektion blue parkett, och om man inte kommer jätte långt fram nära scenen, tror ni att man kommer se bra ändå? eller kommer det vara alldeles för många i vägen om man kommer lite längre bak på parketten. För det beror ju helt på hur upphöjd scenen är och hur stor den är. Jag bor nämligen i Göteborg och kan därför inte köa jätte länge utanför arean innan konserten. JÄTTE tacksam för Svar! :)

Datum: 2013-09-27 | Tid: 19:46:46
Postat av Anna

Vilket nummer ska man ringa för att boka biljetter?

Svar: 077-170 70 70
OneDirectionSwe

Datum: 2013-09-27 | Tid: 21:59:04
Postat av Ida

Finns det Rock me biljetter till sektion Green och Yellow? Eftersom att jag fick vanliga biljetter dit vill jag veta om folk kommer släppas in tidigare där också:)

Svar: Ja :)
OneDirectionSwe

Datum: 2013-09-28 | Tid: 10:19:34
Blogg: http://idlio.blogg.se
Postat av Anonym

Kommer det vara sittplatser på Green?

Datum: 2013-09-28 | Tid: 16:18:38
Postat av Maria

Jag har sektion RED och fick platsnummer? Kommer det då vara ''stolar'' eller inte? :)

Datum: 2013-09-28 | Tid: 17:10:28
Postat av Julia

Vet ni vilken tid man får komma in om man har rock me vip? Tacksam för svar

Datum: 2013-10-06 | Tid: 12:09:59
Postat av Anonym

Ska det vara nåt ljushav på konserten i Köpenhamn? och i så fall när och vid vilken låt? Ska man göra nåt annat "speciellt" t.ex hålla upp nån teckning eller nåt? Sjukt bra blogg:) läser din blogg flera gånger om dagen!

Datum: 2013-10-28 | Tid: 16:14:36
Postat av Melissa

Om man har early entry, när ska man va där
Då?

Datum: 2014-04-19 | Tid: 23:35:52
Postat av Anonym

när får man börja köa om man har rock me paketet?

Datum: 2014-04-26 | Tid: 18:08:48
Postat av Anonym

Hej jag undrar om det kommer finnas toalett utanför arenan för dem som köar från klockan sju ?

Datum: 2014-05-18 | Tid: 19:39:25
Postat av Anonym

Hej jag undrar om det kommer finnas toalett utanför arenan för dem som köar från klockan sju ?

Datum: 2014-05-18 | Tid: 19:39:34
Postat av julia

Hej, tror du att jag kan ta med mig en liten bärbar mobilladdare in till konserten då jag inte vill lämna den utanför & vill kunna använda min mobil under tiden jag köar?

Svar: Det går bra! :)
OneDirectionSwe

Datum: 2014-05-25 | Tid: 12:04:29

Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentera här:

Kom ihåg mig?