Hej och välkommna till Sveriges första och största blogg om One Direction! Här skriver vi dagligen om killarnas liv och har gjort det sedan april 2011.

Skicka fanmail till killarna:
Modest Management
The Matrix Complex
91 Peterborough Rd
London
SW6 3BU
 
 
 

Louis signas till Doncaster Rover

2013-08-01

 

One Direction-stjärnan Louis Tomlinson följer upp hans framsteg i en välgörenhetsmatch på Keepmoat Stadium förra säsongen genom att signeras som en "icke-kontraktspelare" till Doncaster Rovers Football Club.

 

Louis har alltid varit passionerad för fotboll och ville förverkliga en dröm om att signeras till hans hemstadsklubb där han brukade arbeta på matchdagar. Efter diskussioner mellan Louis, Paul Dickov och Media Manager Steve Uttley, beslutades det om att klubben kunde värva honom och ge honom ett truppnummer för säsongen 2013/2014. Som en del av undertecknandet är förhoppningen att Louis kommer att kunna visas i Rovers färger någon gång under denna säsong i stöd av Bluebell Wood och träna med grabbarna. Ordförande John Ryan och Manager Paul Dickov har gett Louis numret 28 skjortan för den här säsongen för att hjälpa honom att samla in pengar till Bluebell Wood.

 

Ordförande John Ryan: "Jag har äran att låta Louis spela med mitt nummer för att samla in pengar till välgörenhet. Jag bar den år 2003 för mitt rekordslående framträdande på Hereford och detta är första gången jag har gjort det möjligt för den att användas men jag kände att det var för en god sak"


Media Manager Steve Uttley: "Louis och jag organiserade förra säsongens välgörenhetsspel i stöd av Bluebell Wood Children’s Hospice, vilket var en stor framgång med över 9000 fans som kom. Det var naturligt att följa den från det och Ludvig ville ha mer engagemang för att synliggöra sin hemstadsklubb och Bluebell Wood. Vad som började som lättsamma skämt på SMS har gått vidare till verkligheten, vilket är en stor kupp för klubben. Vårt nästa steg är att få Louis på planen igen i ett Rovers ställ "


Louis Tomlinson säger: "Det här har alltid varit en barndomsdröm för mig. Jag känner mig mycket hedrad över att ha blivit tillfrågad att signeras med Rovers och att kunna hjälpa både klubben och allt den fantastiska välgörenhet Bluebell Wood handlar om."


Claire Rintoul, VD på Bluebell Wood Children’s Hospice sade: "Vi är absolut stolta och glada över att Louis har beslutat att fortsätta sitt stöd för Bluebell Wood och främja vad vi gör här.”


"Att det är en lokal kille, det är fantastiskt att se honom ge tillbaka till samhället och stödja våra barn med en förkortad livslängd. Han har besökt oss nu vid mer än ett tillfälle och träffade några av våra barn och deras familjer som alla är så glada att han kämpar för vår sak. Louise blev chockad när han fick veta att vi bara får en liten mängd av lagstadgad finansiering och måste höja över £ 3million oss, men det betyder så mycket för oss och våra barn och familjer som han ger sin tid för att hjälpa oss att samla in pengar och öka medvetenheten. "

VIA

 


Postat av Klara

Vad roligt för Louis, men det påverkar väl hans sängkariärr ?

Datum: 2013-08-01 | Tid: 16:28:28
Postat av Anonym

De kommer inte påverka bandet, för de är för välgörenhet och han kommer bara spela några matcher när han har tid.

Datum: 2013-08-01 | Tid: 17:25:33
Postat av sassa

dem har ju gjort många välgörenhets saker så det påverkar nt han karriär

Datum: 2013-08-02 | Tid: 21:21:07

Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentera här:

Kom ihåg mig?