Hej och välkommna till Sveriges första och största blogg om One Direction! Här skriver vi dagligen om killarnas liv och har gjort det sedan april 2011.

Skicka fanmail till killarna:
Modest Management
The Matrix Complex
91 Peterborough Rd
London
SW6 3BU
 
 
 

Loreen och killarna med i Aftonbladet

2012-07-17


Loreen har anklagats för att plagiera "Stole my heart", tycker ni att Euphoria och Stole
My Heart är lika?
Här kan ni se videon:
http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/mode/omg/article14838831.ab?start=208


Postat av Moa

Det där skrev för längesen, innan hon vann! Jag tycker faktiskt det inte är ett dugg likt. Stole my heart är bättre!

Svar: Det har stått överallt ett tag nu men aftonbladet tog upp det idag igen. Jag hållermed dig om att Stole my heart är bättre men det finns likheter:)/Mira
fridamarika.blogg.se

Datum: 2012-07-17 | Tid: 14:08:53
Blogg: http://moaselin.blogg.se
Postat av Lex

Fast det är väl samma låtskrivare och producenter, om jag inte missminner mig? Då är det faktiskt inte så jäkla konstigt om det finns vissa likheter.

Datum: 2012-07-17 | Tid: 14:12:20
Postat av Cathy

Har märkt det också! Dom är lite lika på musiken men jag tycker det är lite roligt faktiskt! ;)

Datum: 2012-07-17 | Tid: 14:28:41
Postat av My

Det är dääärför jag tyckte stole my heart lät som någon annan låt... Men det var den som blivit kopierad, jag är ganska så ny 1d lyssnare så jag lyssnade inte på dem innan euphoria så.. ;)

Datum: 2012-07-17 | Tid: 14:31:57
Blogg: http://lifeaboutmy.blogg.se
Postat av Rebecca

MEN LÄGG NER! Ursäkta mig nu, men kan ni inte bara glömma det där? Ja det finns någrq likheter, men låtarna för mello 2012 var färdig långt innan ens albumet av deras släppt och nutidens musik låter alltid likadant. bara för att den är lite lik stole my heart så blir det värsta stora grejen, men när det gäller andra, men kbry liksom. asså det är sådär. och nej loreens låt är fan inte en kopia. seriöst, lägg ner nu bara. ok? :)

Datum: 2012-07-17 | Tid: 14:44:35
Blogg: http://pitchtjejen.blogg.se
Postat av ines

nej tycker snarare att stole mu heart låter lite som taio cruz låt dynamite i refrängen

Datum: 2012-07-17 | Tid: 14:52:53
Postat av Sanna

Jag tycker verkligen inte det är likt alls. Tonerna som finns är ju begränsade och många låter har samma toner på många ställen. Men detta är absolut inte plagiat om jag ska dömma

Datum: 2012-07-17 | Tid: 14:57:16
Blogg: http://Http://moonzanna.se
Postat av sofia

gammal artikel!! men jag tycker inte alls att dom är lika! eller jo trummorna är LITE samma! men tycker inte att det ska ses som plagiat!

Svar: Artikeln låg uppe idag på aftonbladet./Mira
fridamarika.blogg.se

Datum: 2012-07-17 | Tid: 20:37:17
Blogg: http://nattstad.se/sofiiaknudseen
Postat av Elin

Rebecca, vi behöver inte anklaga någon för att låtarna är lika. Och det gör vi inte heller. Därför spelar det som du skriver om ingen som helst roll. Vi undersöker om folk tycker likadant?

Datum: 2012-07-17 | Tid: 20:40:10
Blogg: http://elincardell.blogg.se
Postat av Sanna

Jag tycker inte alls att det var likt!.. men på något ställe var det likt fast bara i några sekunder typ... Ser inte likheten till och med min syster tycker att det låter jättelikt!

Datum: 2012-07-17 | Tid: 21:51:11
Blogg: http://loveistobelive.blogg.se/
Postat av Anonym

Jag hör inte likheterna alls.. :O Ändå har jag lyssnat på både Stole My Heart och Euphoria SÅ MÅNGA gånger, haha.

Datum: 2012-07-17 | Tid: 22:56:27
Postat av Anonym

Dom jobbar för samma bolag och har därför samma producent/låtskrivare. Det är därför dom låter ganska lika eftersom att det antagligen är samma person/personer som har skrivit låtarna :)

Datum: 2012-07-17 | Tid: 23:36:27
Postat av Anonym

om dom tycker att euphoria o stole my heart e lika så borde han där nicke borg(kommer inte ihåg vad han heter riktigt) som va med förra året blivit raporterad... hans låt va så SJUKT LIKT Greendays låt 21 Guns!

Datum: 2012-07-18 | Tid: 00:16:00

Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentera här:

Kom ihåg mig?