Hej och välkommna till Sveriges första och största blogg om One Direction! Här skriver vi dagligen om killarnas liv och har gjort det sedan april 2011.

Skicka fanmail till killarna:
Modest Management
The Matrix Complex
91 Peterborough Rd
London
SW6 3BU
 
 
 

My 1D experience- Anna Wikström

2012-02-17

Så alltså.. Igår så satt jag i skolan, med hörlurar i öronen och var deprimerad på grund av att världens bästa pojkband var i samma land som mig cirka 20 min ifrån där jag var. Jag trodde aldrig aldrig aldrig att jag skulle få se dom. Men efter mycket om och men lyckades jag övertala min kära vän Evelina att åka in till stan och leta efter One Direction. Vi skippade sista timman i skolan och sprang hem till mig och hämtade saker som vi kunde få autografer på i fall att vi fick träffa dom. Innan vi sprang på tåget så var vi på subway och köpte en varsin macka som vi skulle äta på tåget. Gissa om vi kunde äta? Nej, jag har seriöst aldrig varit så nervös i hela mitt liv.

Det ända jag hade pratat om hela dagen var killarna, jag hade låtit ungefär såhär '' Åh tänk om vi får träffa dom.. Nej seriöst, tänk om vi faktiskt gör det? Vad ska vi göra då? Svimma? Nej jag klarar inte av det här.''.  Massa folk i skolan hade sagt att vi aldrig skulle lyckas hitta dom men som man brukar säga '' When people tell you that you can't do something, all you gonna do is turn around and say: Watch me.''. Så i alla fall, när vi satt på tåget så kunde jag varken äta eller tänka klart. Jag förvarnade min kompis om att jag skulle spy vilken sekund som helst.. Så nervös var jag!.

Men när vi kom in till stan så gick vi till plattan för vi skulle möta massa andra tjejer där, men vi hittade inga. Så vid ungefär 15.30 sprang vi till spårvagnen, vi hade ingen aning om vart vi skulle men vi chansade att just den skulle ta oss till rätt ställe. Efter någon minut kommer cirka 5 tjejer inspringandes på spårvagnen, vi hör att dom börjar prata om 1D. Dom sa att någon hade sagt att dom skulle ha en intervju vid café opera. Då dunkade mitt hjärta i 260 alltså. Sen så kommer det in en ensam tjej som tydligen också var ute och letade efter dom, så när vi går av spårvagnen börjar vi prata med henne och sen bestämmer vi oss för att vi ska leta tillsammans. Efter det så springer vi till café opera som låg bara några hundra meter ifrån där vi var. När vi kommer dit så är vi helt själva så vi väntar där i kanske 15 minuter. Vi hade ingen aning om killarna var där eller inte. Men efter ett tag så kommer det runt 50 tjejer dit och det blir helt kaos.

Någon som jobbade på café opera hade hört att vi var där så han kommer ut och vissa fans nästan bokstavligen attakerar honom. Folk skriver överallt och det var svårt att uppfatta vad den här mannen sa. Men tydligen så sa han att killarna inte var där inne och att dom antagligen inte skulle komma dit heller. Vissa trodde inte på honom så dom tänkte kubba sig in i själva byggnaden, men då tar en av ''vakterna'' med en tjej in som får kolla så att dom inte är där inne. Vid det här tiden så har jag börjat tappat hoppet om att vi ska få sen killarna. Folk börjar sprida ut sig och gå till olika ställen. Men jag, Evelina och tjejen vi träffade som hette Jessica går med cirka 20 andra tjejer till en tjej som börjar fota oss, så frågar någon utav tjejerna om hon vet vart 1D är. Hon pratade engelska, så hon förklarade att vi skulle följa gatan tills den tog slut och sedan svänga vänster (det var vad jag hörde). Så alla börjar skrika och resten av fansen som var kvar vid café opera börjar springa efter.

Vi stannar vid Grand Hotell men där var dom inte, sen så ser vi att det står massa folk vid ett hus bredvid. Vi fattade inte vad som faktiskt väntade oss. Men när vi kommer närmare så ser vi att det är avspärrat och att det är massa unga tjejer och 2 stora svarta bilar. Då börjar vi ana att killarna kanske kanske kanske befinner sig i den byggnaden. Så vi börjar springa. När vi kommer dit så är det kanske 30-40 tjejer där och vi hör hur dom sjunger killarnas låtar. Vid det här tillfället hade jag totalt slutat tänka, jag var helt förvirrad. Dels för allt kaos och dels för att jag snart skulle få se killarna. Så jag, Eve och Jessica får en ganska bra plats uppe på en ''sten'' vi ser precis ingången där killarna skulle komma ut.

Det gick kanske 5 minuter, sen så gick vi över till andra sidan gatan för att man såg bättre där. Men vakterna sa att vi stog mitt i vägen så vi var tvugna att flytta på oss, igen. Så vi försöker gå tillbaka till vårt gamla ställe som nu var upptaget, så nu stog vi alltså längst bak. Vi står där i några minuter och många skriker att killarna ska komma ut osv. Vakterna blev riktigt irriterade och dom sa att ju längre tid det tar tills vi sköter oss ju mindre blir risken att vi får se dom. Så efter ett tag så börjar dom ta ut deras väskor osv, och då tror vi att killarna också ska komma ut, vilket dom inte gjorde.

Men efter ytterligare några minuter så hör vi hur några fans skriker och det blir bara högre och högre. Till slut fattar vi att killarna står på balkongen på sidan av huset. Så vi springer dit och hamnar nästan längst bak. Men där uppe står dom, där uppe står killarna jag drömt om i flera flera månader. Jag tror jag inte förstod vad som egentligen hände, jag bara stog där. Jag grät inte, jag skrattade inte, jag skrek bara några få gånger..

Jag tog jätte många kort men knappt hälften blev bra, de flesta var bara suddiga på grund av att jag skakade så mycket. Men när jag väl inser att dom faktiskt står där mitt framför mina ögon så ser jag Harry, jag kollar på han och han kollar tillbaka. Åh herre gud, jag kommer aldrig glömma den känslan jag fick i magen. Killarna började kasta snöbollar på oss fans och vissa kastade såklart tillbaka. En snöboll träffade Liams huvud. Harry stog där och åt ett äpple som några fans desperat skrek efter, seriöst dom ville ha hans äpple, haha herre gud. Men i alla fall, Liam kastade snöbollar, Harry åt ett äpple, Niall filmade oss, Zayn bara stog där och såg allmänt snygg ut och Louis visade sig knappt. Vi började sjunga WMYB och dom sjöng med oss osv.

Efter kanske 10 minuter gick dom in igen. Då trodde vi att dom skulle komma ut från dörren där vi tidigare stog, vilket dom inte gjorde. Dom hade sprungit ut en bakväg, utan att vi märkte det. Men fansen sprang runt hela huset och rivde avspärrningarna osv. Men när vi insåg att dom hade åkt så började jag, Eve och Jessica gå tillbaka till Café opera vi ringde våra föräldrar och typ grät. Sedan bestämde vi oss för att chansen att vi skulle få se dom igen var väldigt liten, så vi åkte hem.

Vi letade efter dom i timmar och tillslut hittade vi dom. Även fast jag inte såg dom mer än 10 minuter så var det här den bästa dagen i mitt liv, någonsin. Jag är så glad över att jag fick chansen att se mina idoler. Dom verkade så underbara och snälla. Man tror inte att dom kan bli finare än vad dom är på bild, men faktiskt så kan dom det i verkligheten. Jag älskar One Direction mer och mer varje dag och nu när jag har sett dom så tror jag att drömmar faktiskt går i uppfyllelse.♥





Postat av Sannebanan

Jag var också där! Det var min kompis som gick in i café opera! Det var den bästa dagen i hela mitt liv! Även fast jag bara såg dem en liten stund, att få se dem på riktigt! Det var som en dröm, man har bara kollat på bilder och videos, och sen få se dem IRL ! Det var helt sjukt, men underbart!

Datum: 2012-02-17 | Tid: 20:29:31
Postat av Deniisa

OMG vaa coolt :( <3

Datum: 2012-02-17 | Tid: 22:39:54
Blogg: http://denisa.bloggo.nu
Postat av Tilda Styles

Lyllo, jag vill vara dig D:

Datum: 2012-02-17 | Tid: 22:59:40
Postat av Anna Wikström

Omg, tack för att ni tog med den! :D

Datum: 2012-02-17 | Tid: 23:33:40
Blogg: http://swagqueens.blogg.se/
Postat av fanny

tänk om jag lyssnat på dig anna istället för att varit kvar i skolan, du har alltid rätt ska börja lära mig de i framtiden

Datum: 2012-02-18 | Tid: 00:00:42
Postat av yonitta

oh, önskade att också kunde träffa de någon gång.

Datum: 2012-02-18 | Tid: 00:36:38
Postat av Amelia

Awww , vilken lycka ! Jag vill oxå see dom :(

Dööör :'(

Läste hela texten , o jag log massor . Så underbart .

Datum: 2012-02-18 | Tid: 12:08:17
Blogg: http://aelh.webblogg.se/
Postat av Annie

Jag var också där när den engelska tjejen fotade oss och sa vart dom var :) hahahah Hade ni en skylt?

Datum: 2012-02-18 | Tid: 17:52:25
Postat av Anonym

Vad underbart!!! Låter sjukt mysigt med snöbollar och allt<3 men hade niall en riktig tvkamera typ, varför?? :o

Datum: 2012-02-18 | Tid: 20:20:04
Postat av Johanna

Jag va också där när hon fottade oss :D De va ja o mina kompisar som hade dendära skylten! :D

Datum: 2012-02-19 | Tid: 11:19:37
Blogg: http://johannnaekman.blogg.se/
Postat av Ida

Här är min 1D experience från i Lördags:D om ni vill ha: http://theswaggie.blogg.se/2012/may/1d-experience.html

länka gärna min blogg OM ni lägger upp den. Och säg gärna till innan isåfall :)

Datum: 2012-05-14 | Tid: 20:55:01
Blogg: http://theswaggie.blogg.se/
Postat av Alexandra :)

Heejsan! Jag älskar er blogg! Men jag skulle vilja bli en riktig directioner, och de finns några utrryck/saker som jag inte förstår bland directioners, som jag skulle vilja lära mig! Skulle bli super Glad ifall ni gjorde ett inlägg där ni skrev allt om våra killar! Som tex vad de älskar/hatar, familjen,vänner, olika symboler som beskriver, tex vad Narnia har för betydelse,vad deras vakter heter osv. Alltså vad man behöver veta för att vara en directioner, och inte känna sig utanför. Skulle vara jätte tacksam för svarar! :)
Hälsningar en som vill bli en riktig directioner <3

Datum: 2012-11-15 | Tid: 19:37:41
Postat av Mirlinda

Kolla in min och min bästis blogg vi har skrivit om one direction

Datum: 2012-12-24 | Tid: 14:25:48
Blogg: http://nobodyperfect.blogg.se

Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentera här:

Kom ihåg mig?