Hej och välkommna till Sveriges första och största blogg om One Direction! Här skriver vi dagligen om killarnas liv och har gjort det sedan april 2011.

Skicka fanmail till killarna:
Modest Management
The Matrix Complex
91 Peterborough Rd
London
SW6 3BU
 
 
 

Tessis 1D Experience

2011-05-22

Här är min One Direction Experience! (Den e ganska lång och detaljrik hehe)

Det började med att dagen då de kom till Sverige (11 maj tror jag) gjorde jag ingenting, jag hade inga planer på att börja leta. Andra dagen därimot satt jag och mina kompisar Ronya och Sara utanför Cosmos i kanske fyra timmar. Vi pratade med dom men dom sa nej dom kommer inte idag. Så vi åkte hem och va jävligt besvikna. Dagen efter så åkte Ronya och Sara tillbaka dit, utan mig, och väntade ett tag. Då visade det sig att dom va där inne, så Ronya och Sara va de första fansen som fick träffa 1D. Dom hade inte ens någon aning om att de hade fans i Sverige! Jag blev ju såklart jätte besviken eftersom jag inte fick chansen att träffa dom. Ronya hade sagt till Liam "tweet me!". Lite senare ser vi på twitter att Liam har tweetat henne. "TrueSweBelieber nice too meet you :)".. GAAH

Dagen efter det så åkte jag och min andra kompis Elsa runt i typ hela Stockholm och letade heeela dagen, med en enda paus då vi tog en cheese på donken. Vi åkte runt till massor av studios och hotell och bara satt där. Vi satt utanför hilton hotell i en timme innan vi insåg att ne, dom är säkert inte här. Tillslut fick vi reda på vart dom hade varit. Fast vi tror att det va fake. Kungsgatan 79 sas det att det skulle va på. Så vi va där ett tåg, några av tjejerna sa att dom hade sett dom där inne. Men ja efter ett tag gick vi då hem istället. När klockan var 11 på kvällen skriver en tjej att dom hade sett 1D i slussen. Så vi antog att det var hilton hotell, fast ändå inte. Dagen efter (Måndag tror jag det va) så fick vi reda på vilken studio de var i, på drottninggatan 3. Då var det inte så många som visste om det stället, de kanske var runt 10 pers som var utanför. Där väntade vi ett tag kanske 3 timmar utanför i spöregnet, vi visste inte vilka som va inne och inte, men vi visste iallafall att någon var där inne. Där var jag med mina kompisar Ronya, Sara, Elsa och Maja. Jag ronya och sara bestämde oss för att gå iväg lite, medan maja och elsa stannade kvar. När vi hade gått ett tag ser vi Louis, Niall och Zayn. Jag fick ju lite panik för det va första gången jag såg dom! Så jag sa ingenting. Ronya och Sara pratade massor och ba kommer ni ihåg oss blabla dom ba jaa ni var vid cosmos. Sen när vi promenerat lite med dom kommer vi fram till studion. Då springer Elsa mot mig och ba "OMG LIAM SÅG MIG, HAN ÖPPNADE PERSIENNERNA OCH JAG VA PRECIS DÄR OCH NOPPADE MINA ÖGONBRYN!" . Hon märkte liksom inte att vi promenerade med Z L och N! Men ja efter ett tag fattade hon. Fansen som va utanför skrek typ inte, dom ba sprang fram och ba "omg" typ..
Så då gick dom in i stuion och nu va alla där inne. Vi stannade ju såklart utanför och väntade tills dom kom ut. Först kommer harry och liam och det va första gången jag såg dom, så mitt hjärta typ bultade som fan och det kändes verkligen som om Harry kollade på mig fett mycket. Jag ville liksom inte vara påå dom så mycket så jag stod lite vid kanten. Sen började dom gå runt hörnet för dom skulle ta en taxi. Paul (deras tourmanager/livvakt) skrek till alla "DON'T FOLLOW" Men jag ronya sara elsa och maja gjorde det i alla fall , och dom andra stannade kvar. Då skrek vi lite så dom kunde kolla in i kameran , och då gjorde dom det! Sen hoppade dom in i taxin. Det hände samma sak när Louis Zayn och Niall kom ut. Fast då hann jag ta ett foto med Zayn iallafall!
Vi kollade vart taxin åkte och antog att dom bodde på Sheraton hotell, så vi gick dit och pratade med några och satt där ett tag. Vi satt där någon timme till klockan 9 på kvällen. Vi bestämde oss för att åka dit igen imorgon bitti och skita i skolan. Så vi skulle mötas vid 9 vid Sheraton hotell.
På kvällen fick jag reda på av en tjej som jag hade en pakt med (att alltid säga vart dom är om vi vet något), att dom bodde på Hilton hotell. Jag fick ju lite panik för det va bara dom tjejerna och VI som visste! Vi sa ju självklart inte till någon. Så på tisdagen gick vi dit typ runt halv 10 och väntade kanske några timmar, typ 2 eller 3. Då kommer Paul, harry och Liam ut. Vi fick ju panne för vi va bara fyra tjejer. Så vi snackade lite med dom och tog bilder kanske i två eller tre minuter för dom va tvungna att åka till studion. Vi satt kvar ytterligare några timmar och till slut kom Zayn Louis och Niall ut. Då hade det kommit två andra lugna fans också, men vi sket i det, det gjorde verkligen ingenting för vi fick bilder, och vi fick prata med dom. Jag såg då att Niall va lite ensam typ, haha så jag gick dit och ba, "hi, can u follow me on twitter?" han ba "yeah sure :)". Så tog han upp sin iphone. Han verkade jätte nervös herregud haha, det va inte ens jag liksom! Han ba "what's your namn?" jag ba "teresa", han ba "nice, but what's ur twitter namn?" Jag ba "ILove.. BiebsAnd.." han ba "Long enough?" så skrattade han lite, "And1D".. Så visade han ifall han hade skrivit rätt och yes det hade han, ILoveBiebsAnd1D ! Sen åkte dom iväg till studion. Jag var överlycklig över att han hade mitt namn nu, men han hade ännu inte följt mig.

Vi hade då väntat i 5 timmar utanför hilton hotell och bestämde oss för att åka till deras studio. Vi visste ungefär när dom skulle komma så vi tänkte att vi kunde gå upp och möta Niall Zayn och Louis på vägen. Så kom dom efter 2 minuter, jag gick fram till Niall och ba "you don't follow me yet?" han ba "i know , sorry, my internet dosent work right now!". Sen visade han sin telefon, han kom alltså ihåg mig! Vi gick då ännu en liten promenad med dom. Jag och Niall snackade hela vägen om lite allt möjligt. Vi skrattade också och hade skit kul för vi försökte få dom att säga "Bloody Hell!" på deras överdrivna brittiska dialekt! Sen sa Zayn det och tyckte det va skitkul, Niall hoppade omkring och skrek det, hahaha! Efter några minuter kom vi fram till studion (vi filmade hela vägen).. Det var runt 30 fans då utanför. Killarna blev as chockade och tyckte det va ascoolt! Och det coola va att vi gick bredvid dom när vi kom dit haha. Vi sa hejdå innan alla fans bombade dom och sen gick vi. 1 timme senare ser jag att Niall följer mig på twitter. HAAAPPYYFACE!

Vi åkte tillbaka till hotellet och väntade i några timmar. Vi hann träffa dom alla två gånger och tog kort och sånt. Dagen efter bestämde vi oss för att skippa skolan igen. Vi väntade och väntade och halv 11 på kvällen tänkte vi precis gå. Då kommer en stoor taxi. Det var verkligen skit hög musik. Och då satt vi vid en trappa precis utanför hotellet. Ronya ba "Ååh det där skulle kunna vara 1d som hade fest i bilen" jag ba "aah och det ser ut som Paul i framsätet". Dörren öppnas och ut hoppar hela 1D. Dom var HELT galna. Jag blev så jääävla glad så jag ställer mig upp och räcker ut armarna för jag ville ha en kram. Jag gick inte MOT dom, utan jag stod kvar. Niall hoppar in i min famn och kramar om mig. Sen kramade han dom andra. Vi gick runt och kramade dom lite och Louis gav mig en blomma, fast den ramlade av, haha men jag har kvar skaftet hemma(a). Vi snackade lite, tog kort IGEN, och nu kände ju dom igen oss. Så det va lite coolt;). Liam och Niall ställde sig i dörren som typ åker runt och runt, kommer verkligen inte ihåg vad den heter, haha men aa en dörr som åker runt runt. Aa iallafall. Dom gick runt i den och jag var bara tvungen att hoppa in och krama om Niall, för han va så söt, sen sprang jag ut igen! Sen efter en stund gick dom alla + Paul in på hotellet. Vi va så otroligt glada, sen åkte vi ju hem!

På torsdagen (dagen efter) gick vi dit igen, men då visste vi när och så dom skulle komma så vi behövde bara vänta en liten stund på dom. Så vi träffade dom igen ett antal gånger och åkte till studion och satte oss på andra sidan för vi visste att dom ändå skulle komma dit sen utan dom andra fansen. Dom kom och vi sa hej och sen åkte vi till hotellet några timmar senare. 

Nu hade vi träffat dom runt 10 gånger men jag har hoppat över några gånger för det e jäävligt lång text här haha!

I alla faaalll så väntade vi kanske ett tag och vi va med om så mycket, vi tog ännu fler bilder med dom och vi snackade jätte mycket. Ni vet den där gamla boken harry gick runt med hela tiden? Jag frågade vad som va i den, men det pinsamma va att jag pekade på hans kuk (det va verkligen inte mening) och han ba, eeh va? och log lite.. Jag ba eeh asså jag menar boken, han ba jaha det är min laptop! Hahaha jag trodde ju fan att de va typ sångnoter eller något.. (Fett onödigt det va att skriva det där). Sen hade jag också (alltså på dan) frågat harry lite saker, tex.. "Do you remember me?" Jag visste ju ifs att han gjorde det men jag var verkligen tvungen att få veta , hahaha! Han ba "Yes ofcourse i do!" och sen kramade han mig. Ja ba "NOO you're lying!" han blev typ fett ledsen och ba "nooooo i promise sweetheart" sen rabblade han upp några gånger han sett mig.. OOOMMMMGGG :D.  Jag ba " yeaah i'm stalking u too much" då gjorde han en bestämd min och sa typ nej verkligen nte, och Zayn hörde när jag sa det så han gav ifrån sig ett "aww, noo!!"..

På kvällen iaf så bestämde jag ronya och sara oss för att stalka dom lite till haha, så vi satte oss vid trappan utanför hotellet. Då hade vi träffat dom runt 15 gånger alltså. Vi va så jäävla lyckliga, det e helt sjukt. Iallafall på kvällen kom dom och paul ut igen och vi frågade vart dom skulle och dom skulle ba gå runt lite och köpa mat. Då var dom också fett sköna, dom sa "vi älskar er" på svenska och Niall hoppade runt och ba "I NEED A HORSE, I NEED A HORSE... FEERRARRII FERRARRIIII" aah haha så jävla skön xd! Men vi väntade kanske 20 minuter och då kommer dom. Vi bestämde oss för att inte göra någonting. Så vi satt kvar på trappan och kollade inte ens åt deras håll. Men ändå så kommer dom sötnosarna och ställer sig runt omkring oss i en halvcirkel. (OCH PAUL)! Vi snackade riktigt jävla länge och dom ba varför sitter ni här egentligen ? Sara ba "we don't wanna leave you". Dom kollade på varandra och vi märkte att varenda en av dom hade stora skuldkänslor, paul också, haha. Sen efter ett låångt tag så gick dom in. Vi satt bara där hela tiden, vi ställde oss inte upp och vi tog inte kort. Fattar ni, dom kom fram till oss. Undra om man kan vara såhäär lycklig.

Jag sov hos ronya och vaknade upp och gick till skolan, det va fredag och vi hade planer på kvällen men ändå tänkte vi att dom åker ju hem på lördag så vi är med dom lite till. Men då hade det värsta hänt. ALLA hade fått reda på vilket hotell det var. Det kom runt 50 pers dit. Vi fick DAMP. Hur fan läckte det liksom? Harry kommer gåendes och vi gick till honom (en bit från hotellets ingång). Han kramade oss (som om vi va kompisar) och sa hej.. Vi ba harry det är skit många fans där! Han ba VA? då tar jag en annan väg in. Men då precis när han skulle svänga springer massa skrikande fans fram till honom, vi såg hur rädd och irriterad han blev, men han var ju ändå glad, jag menar han har fans och han älskar det. Sedan efter ett tag gick han in på hotellet igen.

Massor hände den dagen. Efter att vi hade träffat på typ Liam och några (ensamma några meter ifran alla andra fans, dom såg oss ju inte).. Så ser vi Paul sitta på en bänk i slussen. Det slutade med att vi pratade i en halvtimme. Alltså jag Elsa Sara och Ronya. Det var inte bara vi som frågade saker, utan han frågade minst lika mycket. Vi fick reda på as mycket som jag inte får säga.. :/.. Det snacket va så jäävla bra.. Vi lärde känna honom och han oss. Vi snackade liksom om våra familjer och allting, Paul snackade om hans barn osv.. Sen snackade vi också om att han hade jobbat med massa kändisar som Justin Bieber ! Skit coolt!

Vi satte oss högt upp på en grej på andra sidan hilton hotell, asså vi såg inte ens fansen utanför ingången för vi va liksom bakom huset. Och ganska långt ifrån. Där satt bara jag Sara och Ronya och snackade, lyssnade på musik och sånt. Ibland hörde vi hur alla fans skrek till, haha:P Efter ett tag ser vi Niall komma ut en bakväg, ronya skriker "NIALL!!" och han kollar upp och ler och sätter fingret för munnen så inte någon skulle höra, vi ba sorry och sen gjorde han en slags vinkning till oss! Så nu visste vi om deras hemliga väg! Haha det va as kul..

Vi gjorde lite annat också för vi hade spenderat så mycket tid på dom här killarna. Men vi mötte iallafall upp typ Liam, Paul och Niall och vi sa bara heej till dom och gick vidare.  Lite senare gick vi tillbaka till deras bakväg.. Där kommer Louis gåendes och han stannade till vid oss. Jag sa att det var massor av fans och han ba hur många? Jag ba kanske runt 30. Han ba haha gud va roligt. Det var sista gången vi fick krama honom. Vi sa det till honom också, så han gav oss en uunderbar lång, hård kram! Han tackade för allt och sa att han skulle sakna oss. Han svängde runt hörnet och ALLA hoppar på honom. Jag lovar det såg HELT sjukt ut. Efter 10 minuter kom han äntligen in på hotellet haha stackars.. 

Vi frågade ju också honom när han åker hem, han sa tidigt imorgon bitti. Jaa.. Vi hade våra moments med killarna. Sara och Ronya träffade Liam en kvart själva också precis innan jag kom, dom hade snackat om massor.. Fyfan vad jag saknar dom. Jag träffade dom runt 20 gånger. Det är helt sjukt? Jag orkar inte lägga upp bilder för det blev så många, men här är dom jag har på datorn:

 

 

 

 

 

 

 

 

/ TESSI



Postat av katinka

ååååh lyllos er. Fick inte träffa dem en enda gång när dem var här och åkte runt överallt. Får man fråga hur gamla ni är? :)

Datum: 2011-05-22 | Tid: 23:12:12
Postat av e

Datum: 2011-05-23 | Tid: 12:00:36
Postat av emma

AVUNDSJUK! träffade inte dom en ända gång :(

Datum: 2011-05-23 | Tid: 12:01:05
Postat av cajsa

Datum: 2011-05-23 | Tid: 16:58:11
Blogg: http://snicks.blogg.se/
Postat av Paulina Sörlin

Vad fina kort! Och vilken fin upplevelse! (:(:(:

Datum: 2012-02-02 | Tid: 20:25:12
Blogg: http://paulinamedp.blogg.se/
Postat av elsa

fyfan vad du ljuger

Datum: 2012-02-24 | Tid: 10:54:51

Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentera här:

Kom ihåg mig?