Hej och välkommna till Sveriges första och största blogg om One Direction! Här skriver vi dagligen om killarnas liv och har gjort det sedan april 2011.

Skicka fanmail till killarna:
Modest Management
The Matrix Complex
91 Peterborough Rd
London
SW6 3BU
 
 
 

Niall twittrar

2012-07-24




Postat av Isabell

Här kommer en novell:
Den heter One Thing.
Handling: Handlar om Emma som bor i Los Angeles, hon vill starta om sitt liv, hon blev mobbad, för att hon var smart och hon var inte populär heller. Hon försökte går första året på gymnasiet i L.A, men hon blev mobbad där Så hon och hennes föräldrar flyttar till London och där hon går första året gymnasiet. Hon kommer en månad efter där när dom har börjar gymnasiet. Hur kommer det går för henne i London? Kommer hon får vänner? Kommer hon blir mobbad igen?

Äntligen så sitter vi på planet till London, jag ska börja om mitt liv, sa jag tyst till mig själv.
Många timmar senare:
Välkommen till London och har en trevligt liv, sa kapten glatt.
20 minuter senare:
När vi har hämtat våra väskor så går vi ut till en taxi och taximannen kör oss till lägenheten där vi ska bo.
Hur känns det att börja på en ny skola imorgon då, frågar mamma.
Det känns bra, men lite nervöst, men det är nog för alla sa jag.
Okej, sa mamma.
Jag tar mina saker och går till rummet och när jag kommer in så är det så fint. Jag packar upp mina saker, kläder, accessoar och mascaran och mycket mer.
Några timmar senare:
Hon är 10 nu, bäst att sova nu, tänkte jag.
Dagen efter:
Jag vaknar att klockan ringer och klockan är halv 8 och jag stiger upp, öppnar garderoben tar fram ett par leggins och en fin blå tunika och en fin svart kofta och jag går in på toan, borstar håret och sätter på mig mascara. Jag går till köket och där sitter mina föräldrar och äter frukost.
Hon är kvart över 8 ser jag när jag kollar på klockan.
Rektorn ville träffa mig vid halv 9 så jag skulle få skåpnyckel, böcker, visa klassrummen på skolan och prata med mig, sa jag.
Okej, sa mamma.
Jag går till toan och borstar tänderna.
Hon är snart 7, ropar mamma.
Okej, jag går nu, hejdå ses, sa jag.
hejdå gumman, lycka till sa mina föräldrar i kör.
Jag går till skolan, jag vet ju vart den ligger ju.
När jag kommer till skolan så möter rektorn mig.
Vi går till hans kontor och pratar
15 minuter senare:
Jag får min skåpnyckel, böcker och ett schema.
Jag kollar på schemat.
Jag tar böckerna i handen och rektorn visar var jag kommer har mina lektioner.
Vi går till skåpet som är nummer 265 och det är på andra våningen, jag är på andra våningen redan och det börja komma mycket folk nu.
Jag öppnar skåpet och tar fram matteböckerna.
Jag och rektorn går till klassrummet där jag ska har matte.
Vi kommer till klassrummet.
Här ska du har matte så går han iväg.
Jag kommer in till klassrummet och går längst fram.
Detta är en ny tjej som heter Emma som är från L.A. sa läraren som heter Mr Smith
Du kan sätta dig jämte han där, sa Mr Smith.
Jag går och sätter mig jämte han.
Jag heter Louis, sa killen.
Vi kommer nog bli bra vänner, sa jag tyst till han.
Ja, sa Louis.
2 timmar senare:
Nu är lektionen slut, sa Mr Smith.
Vill du träffa mina vänner och äta med oss, frågade Louis.
Ja, sa jag.
Vi går till skåpen, vi har skåpen jämte varandra och vi går i samma klass, sa jag till Louis.
Ja, gör vi ju och ja det har vi, sa jag.
Vi går till matsalen och vi ställer oss i kö, det är fish and chips.
Vad tycker ni?

Datum: 2012-07-24 | Tid: 12:55:40
Postat av LYSTRING

Jag har en nystartad novell. Kolla gärna in den och kommentera :) odinovell.blogg.se

Datum: 2012-07-24 | Tid: 14:32:01
Blogg: http://odinovell.blogg.se
Postat av Signe

jävlar vad noveller det skullle va då! Älskar Naill :)<3

Datum: 2012-07-24 | Tid: 15:25:30
Blogg: http://iimza.blogg.se

Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Blogg/hemsida:


Kommentera här:

Kom ihåg mig?